Rahapeliopas Foorumi
06.09.10 - klo:09:03 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: 7.1.2009 - Foorumi hajosi vuodenvaihteessa tuntemattomasta syystä, mutta vika on nyt korjattu ja foorumi samalla siirretty uuteen osoitteeseen http://rahapeliopas.fi/forum/

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Black jack analyysi  (Luettu 3361 kertaa)
apinapina
Fish
*

Profiili
« : 01.05.08 - klo:12:13 »

Miten te olette päätellyt että suomalaisessa black jackissa (RAY) on 91,06% palautusprosentti?
Mihin tämä luku perustuu, miten siihen on saavuttu ja voiko sen laskea itse?
tallennettu
Greedom
Markkinointipäällikkö
Täysjäsen

Player a Player.

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 01.05.08 - klo:18:10 »

Mihin tämä luku perustuu, miten siihen on saavuttu ja voiko sen laskea itse?

Lukema on laskettu tietokonepohjaisesti vertaamalla todennäköisyyksiä kaikissa mahdollisissa tilanteissa eri valinnoilla.

Eli sama rautalankana:
Esimerkkinä tilanne, jossa pelaajalla on 15 ja jakajalla 8. Lasketaan mikä on todennäköisyys mennä yli ottamalla lisää, ja mikä on todennäköisyys että jakaja vetää yli jos jää. Sitten vertaillaan lukemia ja parempi voiton todennäköisyys on luonnollisesti optimaalinen valinta.

Jos vähääkään matematiikkapäätä löytyy niin palautuksen voi laskea itse. Netistä kyllä löytyy paljon tietoa eri sääntövariaatioiden vaikutuksesta palautusprosenttiin, ja ehkä joitain valmiita laskentasoftiakin.
tallennettu

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!